10. 8. 2015

Cuketkové placky


Dlho som nič nezavesil, lebo vždy keď som vykukol z okna, obhorelo mi obočie, tak som si myslel, že sa blíži súdny deň a nemá cenu písať nejaké banálne článočky o jedle. V takýchto pochmúrnych podmienkach ma príliš nebaví zapínať sporák a ak už k tomu dojde, nie sú to nijaké komplikované pokrmy. Zoberte si napríklad tieto placky. Jedna cuketa, zopár drobností zo špajze a chladničky a trocha bylín. To však neznamená, že nechutia skvele. A přitom taková blbost.

1 veľká cuketa (alebo 2 menšie, hehe)
3 vajcia
1 hrsť pohánkových vločiek (dostať za pár centov napr. v Nitrazdroji)
3 lyžice ovsenej múky
2 strúčiky cesnaku
1 lyžička sušeného oregana
Čerstvá bazalka
1 lyžička soli
Olivový olej

Cuketu nastrúhajte na hrubom strúhadle, nechajte ju asi 15 minút postáť a vytlačte z nej prebytočnú vodu. Pridajte vajcia, ovsenú múku, vločky a soľ. Bazalku nasekajte nadrobno, cesnak prelisujte a oregano rozotrite medzi dlaňami. Pridajte do masy a premiešajte. Rozohrejte si panvicu a potrite ju cca 1 lyžicou olivového oleja. Na každú placku budete potrebovať jednu veľkú naberačku cuketovej zmesi. Pečte z každej strany 2-3 minúty. Podávajte s kyslou smotanou, prípadne ako prílohu k polievke. Najlepšie studenej, napríklad takejto alebo takejto. Zatiaľ sa majte a užívajte si parádne leto.



 Ja budem v nejakej jaskyni v horách a ak v nej bude jazero, tak v ňom. Ako Smeagol.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára