10. 6. 2015

Festival chutí nitrianskeho kraja

Uplynulé sobotné popoludnie sa na Svätoplukovom námestí a pešej zóne v Nitre odohral očakávaný Festival chutí nitrianskeho kraja, organizovaný tímom ľudí okolo Viktora Klima (www.delikatesy.sk) spolu s Mestom Nitra a Nitrianskou organizáciou cestovného ruchu. Očakávaný najmä preto, že sa ho zúčastnili najmä lokálne (rozumej kraj) reštaurácie, výrobcovia a predajcovia. Akcia začala už o 10:00 a trvala až do večerných hodín, kedy program uzatvárala skupina Polemic.

S drahou a kamarátmi sme sa pripojili cca okolo druhej hodiny poobede. Počasie bolo priam ukážkové, námestie obkolesené stánkami. Nielen s jedlom ale i vínom, pivom či limonádami. Boli tu predajcovia čokolády, pražiari kávy i zeleninári. Skutočne sa jednalo o miestne zastúpenie z Nitry a okolia. Čo ma oslovilo najviac, bola celková atmosféra. Žiadny jarmok s kofolou, europivom a klobásami. Nič proti klobásam ale tu sa jednalo o kvalitnejšiu gastronómiu.






A teraz priznanie. Keďže sme boli v piatok na kamarátovej svadbe do neskorých nočných hodín, na festivale som bol značne pokrčený a nevyspatý. A ochutnávanie rôznych jedál nebolo zrovna to pravé. Moja drahá však väčšinu jedál pochválila a kolegyne blogerky, ktoré sme stretli, boli tiež vysmiate od ucha k uchu. Ja som si vychutnával pobyt na čerstvom vzduchu a pozoroval ľudí. Podľa môjho názoru to bola veľmi vydarená lokálna akcia.


Dúfam, že sa organizátori odhodlajú zorganizovať i nasledujúci ročník a zachovajú takpovediac nejarmočný charakter podujatia. V tom prípade by som v budúcnosti privítal slnečníky alebo väčší šiator, kde by sa ľudia mohli ukryť pred slnkom a v pokoji vychutnať dobré jedlo a nápoje. Okrem toho som nikde nepostrehol stánok alebo miesto s chladenou pitnou vodou, ktorá by na akcii podobného charakteru nemala chýbať. Celkovo však dúfam, že sa festival zopakuje a ja budem v lepšej kondícii :)


P.S. Zvlášť sa mi páči, že sa na organizácii akcie bez veľkých sponzorov podieľalo mesto. Pome Nitra :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára