24. 4. 2013

Medvedí cesnak - pesto


Môže sa to zdať neuveriteľné ale napriek mediálnej vlne na ktorej sa medvedí cesnak už hodnú chvíľu vezie, som sa s ním stretol minulý týždeň poprvýkrát naživo. Dokonca to ani nebolo na Slovensku ale v Havířově. Chutil mi a keď mama priniesla masívne zásoby od riečky Lučiná, rozhodol som sa z časti urobiť variáciu na klasické pesto. Je to jednoduchý recept, v ktorom vynikne pomerne jemná chuť tejto rastlinky predsa len o niečo viac ako v nespracovanom stave. Pripravte si:

20 - 25 listov medvedieho cesnaku
1 hrsť tekvicových jadierok
1 hrsť strúhaného parmezánu
1 dcl olivového oleja
1/2 - 1 lyžičku soli



Všetky suroviny rozmixujte na jemnú pastu a je máte hotovo. Pesto z medvedieho cesnaku je výborné na chlieb s maslom, s rezancami soba, prípadne do omáčky (to som zatiaľ neskúšal). Uskladnite ho v malom poháriku v chladničke a odporúčam po každom odobratí priliať pár kvapiek oleja, aby ste zamedzili prístupu vzduchu a prípadnému pokazeniu.

4 komentáre:

  1. veľmi dobré a chutné pesto, namiesto slnečnice sú dobré aj vlašské orechy, alebo pol na pol.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. suprové, ja používam vlašské orechy + slnečnicové jadierka, nedávam soľ, solím až keď to používam, olej nedolievam, nestihlo mi to ešte nikdy sa pokaziť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujeme, toto pesto je výborné. Robili sme ho už druhýkrát. Vlani sa po ňom len zapášilo.

    Pavol

    OdpovedaťOdstrániť