6. 2. 2012

Cícerová polievka s koriandrovým pestom



A je tu ďalšia polievka, ktorá sa po čase opäť vynára z hlbín blogu. Tým chcem v civilnom jazyku povedať, že som predošlý recept prepracoval a dospel (snáď) k lepšiemu výsledku. Surovín je sparťansky málo:


2 konzervy cíceru (480 g netto)
2 zemiaky
1 cibuľa
2 strúčiky cesnaku
1 l vývaru
3 lyžice olivového oleja
2 vrchovaté lyžičky zmesi korenia ras el hanout

Na oleji speňte nadrobno nakrájanú cibuľku, budú jej stačiť tri minútky. Pridajte nadrobno nasekaný cenak a po minúte i korenie. Zľahka opečte a zalejte polovicou vývaru. V ňom následne uvarte nadrobno nakrájané zemiaky. Keď sú hotové, polovicu, teda asi jeden zemiak odoberte bokom. Do vývaru pridajte cícer a dohladka umixujte tyčovým mixérom. Vlejte zvyšok vývaru, premiešajte a priveďte k varu. Ochutnajte, prípadne dosoľte (závisí od použitého vývaru). Vložte uvarený zemiak.

Ako som už spomínal pri hummuse, cícer má príjemnú zemitú chuť ale pomerne nevýraznú a vyslovene si pýta niečo svieže. Preto som polievku doplnil koriandrovým pestom:


1 malý citrón - šťava i kôra
2cm kúsok zázvoru
1 malá hrsť píniových orieškov
1 hrsť koriandrovej vňate
olivový olej

Všetko rozmixujte a dolaďte olejom na požadovanú konzistenciu. Polievku podávajte s pestom, kopčekom kyslej smotany a čerstvým mletým čiernym korením. Myslím že sa by sa k nej hodili i malé zemiakové placky (rősti), pita alebo elfský lembas :)

P.S. V pôvodnom recepte boli i konzervované rajčiny, určite polievke neuškodia, chcel som ale docieliť, aby vynikla chuť cíceru. Čo sa týka pesta, je to vlastná tvorba, ktorú môžete podľa ľubovôle meniť (limetky, mandle a pod.), len by som zachoval kyslosť, ktorá vytvára pekný kontrast.

5 komentárov:

  1. ...poslednou dobou mi tiež cícer zachutil a máš pravdu s tou zemitou chuťou. Pesto s citrónom určite príjemne osviežilo polievku...super recept

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dík, cícer je veľmi vďačná surovina, len ho treba niečím oživiť

      Odstrániť
  2. Hmm, výbornééé, kde si prosím ťa kúpil cícer?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naposledy v Metre a predtým v Kauflande. Sušený som tuším kúpil v nejakom obchode so zdravou výživou ale neviem v ktorom :)

      Odstrániť
  3. Mne tiez velmi zachutil cicer, hlavne v polievkach, tie su fajn tak na druhy den, ked cicer naberie do seba chut z ostatnych surovin. Ale cuduj sa svete, chuti mi aj sam, iba tak, z konzervy ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť