15. 3. 2015

Info mrvenica

Stretnutie foodbloggerov v Chefparade

V poslednú februárovú sobotu sa v škole varenia Chefparade v Bratislave uskutočnilo stretnutie ľudí, ktorých zaujíma jedlo viac ako bežný priemer populácie a ešte o ňom zvyknú aj písať.Tentokrát sa o organizáciu stretnutia postarala Monika z LaPetit spolu s Petrom, ktorý v Chefparade pôsobí ako event manager.  Odborný dohľad a samotnú organizáciu mal na starosť šéfkuchár Milan, veľmi príjemný a šikovný chlapík s dlhoročnými skúsenosťami. 

Po úvodnom zoznámení sa nám pútavým spôsobom predstavil raw kuchyňu a potom sme začali pripravovať trojchodové menu podľa jeho zadania. Pracovali sme rozdelení do troch tímov a snažili sa čo nakvalitnejšie pripraviť cviklovú polievku s kokosovým mliekom, lososa na šalotkovej omáčke so špenátom, beurre rouge a fritovaným zelerom a ako dezert penu z bielej čokolády s makom. Na záver naše jedlá ohodnotila porota a my sme sa pustili do jedla. Bolo to veľmi príjemné stretnutie so zaujímavými ľuďmi a dúfam, že sa čoskoro stretneme a budeme mať trochu viac času na rozhovor. Tu je zoznam účastníkov a zopár fotiek, keďže som sa viac motal okolo sporáku, ako pobehoval s foťákom.

Monika z LaPetit
Zuzka z Foodependence
Martinka z Maťa pečie
Andrejka z Na háji
Maťka a Kristínka z Foodlover








Zopár ďalších fotiek nájdete tu.

Vydanie knihy Foodblog Slovakia

12.3.2015 o 18:00 sa v Urban House na Laurinskej ulici v Bratislave uskutočnil krst knihy zaujímavým spôsobom predstavujúcej 37 rôznych ľudí z foodbloggerskej scény ale napríklad i šéfkuchárov či ľudí podnikajúcich v gastrobiznise. Pri každom z nich sa okrem osobného príbehu nachádza aj zaujímavý recept s fotografiami. O vydanie knihy sa postaralo vydavateľstvo Covenant Publishing. Hlavnú zásluhu na vzniku tohto projektu majú Peter Horváth a Simona Arbesová z Bratilicious


Som veľmi rád že som mohol do tejto zaujímavej publikácie prispieť a verím, že si nájde svojich čitateľov. Viac detailov s možnosťou objednávky nájdete tu.

Kaviareň Le Bistro, Nitra

Je podnik, ktorý som po očku sledoval na pešej zóne v Nitre už nejakú dobu, no k návšteve som sa dostal až pred pár dňami a bolo to príjemné prekvapenie. Zastavil som sa tu na neskoré raňajky. Prostredie je príjemné a čisté, obsluha pohotová. Z nového ponukového lístka som si vybral omeletu so šunkou a hubami (2,80 €) a na pitie zmes jablkového a hroznového muštu s materinou dúškou a mätou (3,30 €). Raňajky prišli za cca desať minút. Omeleta bola nadýchaná s kvalitnou sušenou šunkou a drobnými čerstvými hubami, ozdobená pažítkou. K omelete som dostal dva kúsky toastovaného pečiva a šalát s dresingom. Jednoduché ale skvele pripravené raňajky z prvotriednych surovín. Nespomínam si, že by som sa v kaviarni niekedy tak dobre naraňajkoval. Koktejl, či smoothie bol pre mňa tiež bez výhrad. Fotky žiaľ nemám nijaké, po náročnom predošlom večeri som na ne ani nepomyslel a užíval si chutné jedlo :) Dúfam, že si Le Bistro udrží takúto úroveň a teším sa na ďalšiu návštevu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára