18. 5. 2013

Grilliáda v Banskej Bystrici


V pozadí stánky, naľavo polovica hotela Lux

Aj napriek tomu, že som sa dušoval, ako pôjdem na Špilberk Food Festival, nepodarilo sa. Či ma skôr, aby som bol úprimný, vyplašili hromy-blesky v predpovediach českých meteorológov a na poslednú chvíľu som stornoval lístok na bus. Já gómu, že su móka, snad příští jár na Špilas doklapu (pokus o Hantec)Aj kvôli tejto absencii som sa rozhodol, že zoberiem našich na menší výlet a pôjdeme sa pozrieť na tretí ročník Grilliády, ktorá sa koná v Banskej Bystrici na Námestí slobody. Predpoveď opäť nebola vyslovene optimistická, no nakoniec to dopadlo dobre a ukázalo sa aj slnko.


Na námestie pri hoteli Lux sme dorazili okolo jednej poobede a zaradili sa medzi húfy návštevníkov. Priznám sa, také počty som neočakával ani omylom. Stánky reštaurácií a predajcov boli umiestnené po obvode námestia, zatiaľ čo na trávnatej ploche uprostred bolo pripravených množstvo lavíc so stolmi a akési provizórne hľadisko z plastových stoličiek pred hlavným pódiom. Miest na sedenie i stolíkov pri stánkoch bol dostatok, takže ste so svojimi grilovanými dobrotami nemuseli vandrovať po okolí ale mohli ste sa usadiť a v kľude sa najesť, prípadne nafotiť úlovky.



Vstupné do areálu sa neplatilo, stačilo za 6 € zakúpiť kartu (radšej viac ako jednu) s piatimi grillošmi (festivalová mena zvláštneho mena) a jedným zlosovateľným kupónom a mohli ste sa pustiť do putovania po stánkoch. Čo sa týka samotnej ponuky jedál, bola celkom pestrá a zaujímavá, aj keď už tradične absentovali kvalitné vegetariánske, či nebodaj vegánske jedlá a širší sortiment sladkovodných rýb a zaujímavých šalátov. Svetlou výnimkou v tomto ohľade bol stánok Chefparade, ktorý bol z môjho pohľadu najzaujímavejší nielen pestrým výberom jedál ale i vcelku rozumnými cenami a prezentáciou (aj keď všadeprítomnú reklamu na Podravku som prehĺtal len s ťažkosťami).


Stánok Chefparade


Súťaž v presýpaní hádajte čoho :)

Ďalším fenoménom, ktorý na festivaloch pozorujem, je pomerne slušná ponuka vín (pokiaľ to dokážem posúdiť) no veľmi chabá ponuka dobrých pív (okrem Urpineru som nevidel nič) a kvalitných nealkoholických nápojov (nie, Kofola sa nepočíta). Ľudia by určite ocenili i jednu-dve fontánky s pitnou vodou. Čo ma však vyslovene nasrdilo, bola absencia zberných nádob na separovaný odpad. Neviem, či tomu bránia nejaké bizarné predpisy, no keď už tisíce ľudí jedia z plastových tanierov plastovými príbormi, zdá sa mi celkom zhovadilé hádzať to do jedného vreca so servítkami a sklenenými fľaštičkami. Keďže však mal byť tento príspevok stručný a nejak som sa rozpísal, prejdem k ochutnaným jedlám. 


Marinovaná-grilovaná roštenka z mladého býčka servírovaná v chrumkavej bagete s listovým šalátom, sušenými paradajkami a smotanovo-pažítkovým dressingom od Penziónu Fortuna za 5 G. Dobrá, vyvážená a mierne predražená kombinácia.


Jelení guláš zo stánku reštaurácie V uličke za 4 G, dobrý ale obyčajný, za 4 G mal byť úžasný a skvelý.



Marinovaná krkovičku na pive, cesnaku a čerstvých bylinkách s jemne pálivou paprikovou salsou z Kongres hotelu DIXON, za 3 G, výborne ugrilované mäso a vynikajúca salsa, môj osobný favorit.


Lungo zo stánku Troyka, kde sa vyrábali aj francúzske palacinky. Káva stála 2 G , otec sa v káve vyzná a radšej nebudem citovať, ako ju ohodnotil. Akurát dodal, že keby mal so sebou svoj stroj, ukáže chalanovi ako na to :)


Za studena lisovaná šťava z Nestville Distillery za 2 G. Môže byť, jeden z mála nealko drinkov.



Steak z tuniaka s grilovanou zeleninou sčatní z manga, koriandru, limetky a chili zo stánku Chefparade za 5 G. Bez výhrad, veľmi chutné. Mama od nich mala ešte Burritos v grilovenej tortille s náplňou (mäso, kukurica a fazuľa) a ochutením podľa výberu 4 G. Tiež chutné, no nemám foto.

Celkovo nás Grilliáda bavila a ak bude možnosť, prídeme sa pozrieť aj nabudúce. Do budúcnosti by sme privítali o niečo nižšie ceny (predávať misku gulášu za 4 G, pôvodne 5 G = 6 € mi príde na propagačnej akcii premrštené) doladenie niektorých detailov. Na úplný záver pridávam jeden z najbizarnejších výtvorov marketingu, aký som kedy videl.


Boli ste? Ak áno, páčilo sa vám?


1 komentár:

  1. ... musela to byť veľká zvedavosť, čo ťa dotiahla na takéto podujatie ;)

    OdpovedaťOdstrániť