26. 9. 2011

Rozlúčka s letom v štýle minestrone


Mám veľmi rád zeleninu. Ovociu počas celého roka moc nedám, no zelenina je pre mňa veľmi dôležitá. Takmer ako mäso. Okrem toho mám v poslednom čase v obľube polievky a keďže sezóna pozvoľna končí, rozhodol som sa využiť všetky zvyšky úrody a natesnal ich do jedného jedla. Dalo by sa nazvať minestrone. V taliančine to znamená približne „veľká polievka“. Môže byť, s tým rozdielom, že som do nej nepridával cestoviny ale zemiaky. Recept je prudko variabilný, pridať sa doň dá takmer všetko. Ja som použil takéto dobroty:


-        2 mrkvy červené

-        1 mrkva žltá

-        1 malý zeler

-        1 malý kaleráb

-        5 zemiakov

-        2 cibule

-        1 cesnak

-        ½ hlávky čínskej kapusty

-        ½ póru

-        2 papriky

-        2 rajčiny

-        1 menšia uhorka

-        1 konzerva červenej fazule

-        1 krabička mrazeného hrášku

-        2 paradajkové pretlaky

-        2 zeleninové bujóny

-        olivový olej (extra virgin)

-        maslo 

-        sójová omáčka (kikkoman)

-        balzamikový ocot 

Pred začiatkom varenia je potrebné urobiť si prípravu. Človek sa vyhne panike a nadávkam. Všetku zeleninu si teda nakrájajte na pomerne malé kúsky, zeler kľudne nastrúhajte na jemnom strúhadle, rajčiny je dobré pred krájaním spariť a olúpať. Vo veľkom (min. 2,5 litrovom) hrnci ohrejte olivový olej s poriadnou polievkovou lyžicou masla. Vložte mrkvu, zeler, kaleráb, 1 cibuľu, cesnak a smažte cca 5 minút. Pridajte pretlak a osmažte ďalšie cca 2 minúty. Následne prilejte cca 1,7 litra vody, vložte zemiaky, bujón a priveďte do varu. Keď sú zemiaky i koreňová zelenina uvarené, odoberte z nich cca 2 naberačky, umixujte na pyré a vmiešajte späť do polievky. Dochuťte sójovkou a octom. Priveďte k varu a pridajte čínsku kapustu, cibuľu, pór, uhorku, papriku, rajčinu, hrášok a povarte maximálne 3 minúty, nakoniec pridajte prepláchnutú fazuľu z konzervy. Podávajte s kyslou smotanou, oliváčom a čerstvo mletým čiernym korením. Ak máte radi zeleninu, garantujem vám spokojnosť. A ako som už spomenul, môžete tam pridať v podstate čokoľvek, zachoval by som však základ z koreňovej zeleniny, pretlaku a dobrého bujónu, aby mala polievka telo a nebola príliš vodová.


P.S. Ak vynecháte maslo, môžete byť za toto jedlo vegánmi odmenený titulom „Spravodlivý medzi mäsožravcami“. Titul vám bude udelený v miestnej čajovni za potlesku zvieracích kamarátov, ktorí sa vďaka vašej voľbe dožili šťastnej staroby. Mier s vami.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára