20. 1. 2012

Zemiaková kaša s bryndzou



Toto jedlo vzniklo následkom čítania inšpiratívnej kuchárskej knihy, následkom hladu a zisťovania, čo všetko máme v chladničke a špajzi.Vyšlo z toho veľmi chutné (podľa mňa) a výdatné jedlo. Priam drevorubačské. A ešte aj jednoduché :) Skladá sa iba z pár surovín a preto (nielen preto) dbajte na ich kvalitu. Uvedené množstvá sú orientačné, pretože sa mi od hladu stmievalo pred očami a musel som sa premáhať aby som si nepojedol surové zemiaky.

10 stredných zemiakov
50g slaniny
50g klobásky
1 malá cibuľka
120g bryndze
1dcl kyslého mlieka (zákvasu, acidka)

Zemiaky ošúpte, pokrájajte na menšie kocky cca 2 cm a uvarte v posolenej vode. Kým sa varia, na suchej panvici opražte slaninu nakrájanú na prúžky a klobásu nakrájanú na tenké polkolieska. Keď je slanina chrumkavá, odstavte z plameňa a pridajte nadrobno nakrájanú cibuľu. Bryndzu rozmiešajte s acidkom. Zemiaky nechajte trocha vychladnúť, dve tretiny popučte a tretinu nechajte bokom. Do roztlačených zemiakov vmiešajte bryndzovú zmes, slaninu, klobásu a cibuľu. Poriadne zamiešajte a na záver pridajte do kaše zvyšnú tretinu neroztlačených zemiakov. Podávajte s volským okom. Zapíjajte kyslým mliekom. Dobrú liptovskú chuť.

6 komentárov:

  1. Takéto kombinácie z času na čas aj ja môžem. Hoci túto tvoju kombináciu som ešte neskúšala, ale nepochybujem, že stojí za vyskúšanie : )

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Daniel, kuk ku mňe, niečo som ti tam nechalaaaa
    http://www.matapecie.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No tak toto si urobíme, mňam :) my takéto doma ľúbime, Daniel, ďakujem za tip :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Aj u mna sa zastav, ked budes mat cas :)
    http://nazarboncukagaci.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi pekne Vám ďakujem kočky za pochvaly a ocenenia všetkého druhu. Je nesmierne povzbudzujúce, že takí skvelí a kreatívni ľudia čítajú moju tvorbu :)

    OdpovedaťOdstrániť