22. 3. 2017

Mixér

Dostal som na narodeniny mixér. Taký, čo má decibely ako menšia motorka. Výkon 1500 W a 22000 otáčok za minútu. Za bratských 150 €, z ktorých som ja nezaplatil ani jediný eurodukát. Keďže ho mám doma mesiac, neberte tento článoček ako recenziu, skôr taký prvý nástrel informácií.

Spracovanie

pôsobí celkovo solídnym dojmom. Základňa aj samotná nádoba na mixovanie sú z odolných plastov, pričom pri  2 litrovej nádobe výrobca deklaruje, že neobsahuje BPA. Vrchnák a sedlo, na ktoré sa kladie nádoba sú z hrubej čiernej gumy. Píšem kladie, pretože nádobu doslova iba postavíte do sedla a mixujete. Nie je nijakým spôsobom uchytená proti vytiahnutiu počas mixovania. Je to zvláštny pocit a najmä počas mixovania s časovačom ho po očku sledujem, či neodlieta za slobodou. Nič také sa však nedeje a vďaka ťahu motora by to zrejme nebolo až také jednoduché ako si človek predstavuje. Nožov je 6 a sú z vyrobené s hrubej ocele a uchytené 6-hrannou skrutkou.





Výkon a ovládanie

Napriek tomu, že stroj mám doma iba mesiac, mixoval som v ňom v podstate všetko, s čím sa môžete v kuchyni stretnúť. Zatiaľ som nenarazil na nič, s čím by si neporadil s veľmi dobrým výsledkom. Ako príklad uvediem 1 a pol litra kari pasty, v ktorej bol okrem iného zázvor, citrónová tráva a rôzne koreniny, ktoré som predtým nedrvil v mažiari. Aj ľad, či mrazené ovocie zvláda bez problémov. Ovládací panel je celý pod hrubou priehľadnou fóliou, takže môžete zapínať aj zababranými či mokrými rukami bez obáv popravy elektrickým prúdom. Samozrejme to výrazne uľahčuje čistenie. Na paneli je hlavný spínač, tri tlačidlá s rôznymi stupňami výkonu (nízky, stredný, vysoký), tri časovacie (35, 60 a 90 sekúnd) a tlačidlo na pulzné mixovanie. Vrchnák má malý poklop, cez ktorý je možné počas mixovania prilievať tekutinu.

Čistenie a údržba

Nádoba sa umýva bez problémov, i keď ak máte ruku ako Herkules, môže byť pre vás problém dostať sa hubkou pod nože. Nádoba ani vrchnák nedržia pachy a to mi verte, že v nich mixujem skutočne aromatické lahôdky. Nože sa podľa všetkého dajú odmontovať zahnutým kľúčom ale ešte som to neskúšal a ani nezisťoval ako nato. Ak niekto máte skúsenosti, píšte prosím do komentov, budem Vám vďačný.

Celkovo si myslím, že je to za tú cenu (i keď nie je malá), dobrý stroj, dúfam, že časom tento názor nebudem musieť meniť. Keď si však predstavím, že za cenu Vitamixu mám takéto štyri...Kúpiť sa dá napr. tu, v inej variante tu.

P.S. V cene je aj obrí kolík na dotláčanie mixovaných surovín a smoothie receptár :)

P.P.S. Ďakujem mojej drahej a rodičom za skvelý darček.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára