10. 7. 2014

Black Out


 

Nedávno som sa vďaka pánom zo začínajúceho nitrianskeho pivovaru Hop Grup dostal k jednému z ich troch doterajších produktov. Má názov Black Out a jedná sa o tmavý stout  s prímesou kávy. O túto zložku sa postarali kávovníciGreen Plantation z Komárna. Keďže to nie je úplne bežná kombinácia chutí, bol som patrične zvedavý. 


Pivo má tmavú až čiernu farbu. Nie je pasterizované ani filtrované. Veľmi dobre drží penu, ktorá má jemné bublinky.. Na prvé ochutnanie zacítite najmä kávu, o chvíľku sa objaví aj pivo. Obe chute spolu výborne hrajú, žiadna z nich neprebíja tú druhú. Je to príjemná harmónia, a čo mňa oslovilo asi najviac, že Black Out nie je zbytočne sladký.

Ja osobne si takýto druh piva viem veľmi dobre predstaviť v kombinácii s výrazným jedlom z hovädzieho mäsa, napr. chili con carne.  Možná je i kombinácia s dezertmi, tu vám však neporadím, ak máte tip, napíšte do komentárov. Chutí výborne i samotné a rozhodne neurobíte chybu, ak si jedno vychladené vypijete len tak, hľadiac na západ slnka.

Na to, že sa jedná o začínajúci podnik, ma tento netypický stout veľmi milo prekvapil. Kvalitou i chuťou. I keď nejde o bežný nápoj a desať kúskov za sebou si zrejme nedáte, rozhodne stojí za vyskúšanie. Keď sa mi naskytne príležitosť, ochutnám aj The One a
Fresh&Co. a myslím, že si obe nájdu cestu do našej chladničky.

 

Ďalší postreh s väčším zameraním na kávovú zložku nájdete u Viktora. Držím chalanom palce a dúfam, že sa čoskoro budú dať ich lahváče kúpiť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára