15. 3. 2012

Hot dog vs home dog


  
Jasné, že nejde o nejaké kulinárske umenie ani o plnohodnotné jedlo v zmysle varenia zo základných surovín. Na druhej strane váš domáci dog by nemal byť úbohou atrapou zo staničného bufetu a preto potrebujete kvalitné vstupné produkty. V prvom rade párky, zohnať dobré je detektívna práca, pretože štandardom na trhu je nekvalita, separáty, kože, éčka a rôzne iné tajomné prísady. Obvykle kupujem párky od svojho mäsiara, no nedávno som sa zastavil u Muzka a s vetou „poprosím najlepšie párky aké máte“ kúpil debrecínske od Róberta Gašparíka.


Chutili mi a rozhodne sa jedná o nadpriemer, ktorý by som sa nebál kúpiť i nabudúce. Škoda tých koží a celkom slušnej plejády éčok, ktoré v mysli trošku rušia príjemný chuťový zážitok. Ak sa vám nechce hľadať (dúfam, že chce), prípadne nemáte v blízkosti dobrého mäsiara a chcete kvalitu, kúpte si rakúske párky. Je  to smutné konštatovanie ale pravdivé. Neviditeľná ruka trhu a naša ľahostajnosť umožňuje na Slovensku (nielen) predávať veci nevídané. 


Keď ste zohnali párky, potrebujete pečivo. Ja používam klasické rožky z Nitrazdroju, pretože mi najviac vyhovujú chuťovo i konzistenčne. Nie sú zrovna zdravé no robiť hotdog z kornspitzu jednoducho nie je ono.  Ak máte inú alternatívu, dajte mi vedieť.



Základ by teda bol, ešte ostáva doplniť oblohu a kondimenty. Vyhovuje mi kombinácia cibuľky a kyslej uhorky, ktoré spoľahlivo vyvážia mastnotu a hutnosť párku. Môžete sa však nechať inšpirovať napríklad Chicagom a oblohu podstatne rozšíriť. Klasickým ochucovadlom je horčica a ja okrem nej používam i kečup (!) a srirachu. Počul som i odvážnejšie kúsky ale o tých sa tu rozpisovať nebudem. Už i tak sa pohybujem na tenkom ľade fastfoodu a drunkfoodu. Nechcem preto po ňom zbytočne dupať aby som sa nepreboril do chladných vôd výčitiek a kritiky, že čože som to za foodieho (jedlovca), keď tu propagujem pokleslé spôsoby stravovania.  Ešte raz preto opakujem, že home dog je občasná záležitosť a nie každodenný obed pre deti.
  
P.S. Hot dog (pôvodne iba dog) nemá svoje meno len tak pre nič za nič. Vzniklo cca v roku 1884, keď boli výrobcovia párkov obvinení z používania psieho mäsa. Keďže v tomto smere nemám predsudky a zjem aj vysmážanú veveričiu rodinku, zdá sa mi to predsa len lepšie ako mleté kože a múka. Dobrú chuť :)

9 komentárov:

  1. :) veveričia rodina ma pobavila. Dobré čítanie, ako vzdy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Díky, niet nad kvalitné veveričie mäso :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. hmm,,, ako asi chuti veverica? :-DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čo sa týka rakúskych párkov, musím súhlasiť. A neplatí to iba pre párky, ale aj pre šunku, syr a vôbec všetko, čo si človek nedokáže vyrobiť doma. Kto nenakupoval v Rakúsku, nevie, aké je to blaho nečítať etikety a aj tak nakúpiť kvalitný tovar.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno je to žiaľ pravda ale i tak to beriem ako krajnú alternatívu. Najviac ma štve, že kedysi taká poľnohospodárska veľmoc (odhliadnuc od politického usporiadania) upadá a nakupujeme zeleninu z celého sveta :(

      Odstrániť
  5. Hmmm o veveričky je aký veľký záujem :) V stredoveku to bola bežná vec, dokonca mám na ne aj recept, veverička v žltej alebo čiernej omáčke :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nechaj tak, nachytáme, uvaríme aj s omáčkami :)

      Odstrániť
  6. Dobrý deň p. Varič,
    v príspevku ste hodnotil naše debrecínske párky,ďakujeme za hodnotenie. Píšte, že zohnať kvalitné párky je detektívna práca, preto by sme Vám radi s tou prácou pomohli.Predajňa, ktorú ste navštívili nepredáva celý náš sortiment. Odporúčili by sme Vám naše Detské a Teľacie párky, v ktorých je minimálny obsah É-čok a sú bez koží, ale samozrejme, tie sú už v inej cenovej kategórii. A čo sa týka rakúskych výrobkov, nie vždy je pravda čo je uvedené na etikete.

    Róbert Gašparík
    www.gasparikmasovyroba.sk

    OdpovedaťOdstrániť