30. 7. 2009

Najlepší mäsový vývar bez mäsa

Jedol som cez víkend najlepší vývar, aký som kedy ochutnal a skutočne nepreháňam. A bol bez mäsa aj keď som o tom najprv silne pochyboval. Jedná sa o vývar z cukety, ktorých je momentálne hojne. Takže hneď v pondelok, keď sa zbytok vývaru dopapal, uvaril som novú dávku podľa pokynov mojej mamy, ktorá poskytla potrebné info. Je to úplne jednoduchá záležitosť. Použil som:

- 1 väčšiu cuketu, ošúpanú, rozštvrtenú a zbavenú jadier
- 2 mrkvy
- kus celeru
- 1 petržlen
- 1 kalerábik
- 1 cibuľu
- 1 strúčik cesnaku
- 4 guličky čierneho korenia
- 1 chilli papričku
- soľ, polievkové korenie, maggi

Všetky suroviny som vložil do hrnca, zalial vodou (cca 1 a 1/2 litra) a varil asi hodinku. Dovtedy, kým bola zelenina uvarená. Neviem, čo tejto polievke prepožičiava úžasnú chuť silne pripomínajúcu hovädzí vývar a je mi to v podstate jedno. Oproti vývaru je však neporovnateľne ľahšia a na leto ako stvorená. Je dobrá i chladná, neobsahuje nijaký tuk, ktorý by sa na nej vyzrážal. Ako vložku do nej možno použiť čokoľvek, ja som požiadal maminu o krupičné halušky a bol to skvelý zážitok. Nijaká vysoká gastronómia ale príjemná chuť a pohoda. Vrelo odporúčam.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára