11. 12. 2016

Nátierka z údenej makrely


Tento recept je banálny svojou jednoduchosťou a aj kvôli tomu som ho okamžite som ho zaradil na popredné priečky nášho jedálnička. Najmä zimného, pretože zúčastnená ryba obsahuje veľa  vitamínu D. Takže nedostanete pod stromček krivicu a ešte si aj pochutnáte. Skutočne, je to spolu s mojou svetoznámou tuniakovou jedna s najlepších nátierok, aké som vyrobil. Verte mi, ak vám nebráni náboženstvo alebo svetonázor, investujte pätnásť minút a pripravte si ju. Potrebujete:

1 údenú makrelu
2 lyžičky chrenu
1 - 2 lyžice citrónovej šťavy
2 lyžice nátierkového masla
Čierne korenie
Žerucha

Z makrely oberte mäso a poriadne ho skontrolujte, či v ňom neostali kostičky. Síce ho budete mixovať ale istota je guľomet. Vložte rybacinu do hlbšej misky, pridajte chren, lyžicu citrónovej šťavy a trochu čierneho korenia. Umixujte dohladka, pridajte nátierkové maslo a rozmiešajte. Ochutnajte a prípadne pridajte citrónovú šťavu či čierne korenie. Žeruchu môžete nasekať a vmiešať do nátierky alebo ňou posypať natreté pečivo. Alebo oboje. Opäť raz zdôrazňujem, že zážitok umocní dobrá kvalita vášho chleba či pečiva.


P.S. Fotku v blízkej budúcnosti vymením za lepšiu.

2 komentáre:

  1. mnam, keby som menej leniva na to oberanie mäsa :( makrela je bomba ryba. nedocenena. udenaca mam spateho s dedom, ktorý ju mal každý týzden v sobotu na ranajky a my dzeciska sme chodili na koštofku. chudak dedo, tak precizne oberal to maso a my sme mu to skoro vsetko pozrali... možno ako poctu dedovi kupim v týzdni udenača :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ano, to oberanie je trosicka otrava, nam to oberala ako malym mamina. Vyborna rybicka to je.

    OdpovedaťOdstrániť