23. 6. 2011

Rajčinová z konzervy s fresh bylinkami z balkóna



Jedna z polievok, ktoré som ako decko nedokázal vystáť, bola rajčinová. Neviem prečo. Rajčiny sú moja najobľúbenejšia zelenina aj ovocie ale ku konzumácii polievok a omáčok z nich som sa prepracoval až v pokročilom veku po dvadsiatke. Keďže na trhu sa ešte nedá zohnať kvalitná zrelá úroda a zásoby domácej rajčinovej šťavy som dorazil už v apríli, uchyľujem sa k pretlakovej variante, ktorá ale kvalitatívne nie je menejcenná (len musíte kúpiť dobrý pretlak). Metódou pokusu a omylu som sa dopracoval k tomuto produktu tomata. Budete potrebovať zopár vecí, ktoré nájdete v kuchyni, špajzi, v pivnici alebo u susedov:

-2 piksle (190 g) pretlaku
-vodu
-1 skromnú čl soli (morskú)*
-1 skromnú pl cukru (hnedý)*
-6 guličiek čierneho korenia
-2 guličky nového korenia
-1-2 bobkové lístky
-1 menšiu vetvičku tymiánu
-1 stredne veľká biela cibuľa
-2 lyžice olivového oleja
-1lyžicu masla (prosím vás nijaký margarín ani podobné lahôdky)
-1 menšia hrsť nadrobno nasekaných byliniek (bazalka, oregano, koriander, petržlen, pažítka...)





Do hrnca dajte obe konzervy pretlaku, dolejte vodou do cca 1-1,2 litra celkového objemu. Pridajte olivový olej, soľ, cukor, olúpanú cibuľu a koreniny s rozdrveným cesnakom zabalené do kúsku obväzu, plátna, gázy, aby ste nemuseli prácne loviť korenie. Mierne varte cca 10-15 minút. Následne vyberte cibuľu i koreniny, vmiešajte maslo a nechajte chladnúť.


Do teplej (nie horúcej) polievky vmiešajte nadrobno nasekané bylinky (zachovajú si tak farbu a nebudú khaki). V lete je výborná vlažná alebo chladená. Podávať odporúčam s cesnakovou hriankou alebo bagetkou prípadne hoblinkami parmezánu. Enjoy the summer.


*Kľudne aj obyčajnú soľ i cukor, ja dávam to, čo mám radšej (morská soľ mi lepšie vonia a trsinový cukor mi lepšie chutí)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára